Van vier keer per week met chips op de bank, naar sportief, gezond en slank!

In het kader van de @WORK Vitaliteitsweek plaatsen we deze week een aantal blogs over hoe vitaal eigen @WORK’ers zijn! Deze keer vertelt Krista Sietsma over hoe zij omgaat met vitaliteit.

 

Begin dit jaar ging het roer van Krista Sietsma om. Een fitter leven, dat is wat ze wil! 

Krista werkt sinds september vorig jaar bij @WORK als intercedent. Waar ze in haar leven als voormalig student nog wel redelijk wat beweging kreeg, eiste haar kantoorbaan bij @WORK al binnen enkele maanden zijn tol. “Ik merkte al binnen een paar weken dat mijn broeken wat strakker gingen zitten! Niet alleen het stilzitten was daar een reden van, bij @WORK houden we wel van een taartje… In januari nam ik het besluit: dit moet anders!”


Gezonder en beter in mijn vel

Sinds het dappere voornemen in januari, is Krista fanatiek bezig met sporten en denkt ze goed na over haar eetpatroon. “Ik houd mijn eten bij in een app, zodat ik niet teveel calorieën per dag binnenkrijg. Ook heb ik een smartwatch aangeschaft, welke mijn calorieën, hartslag, stappen en andere sportieve activiteiten in kaart brengt. Als ik even niet beweeg gaat het horloge trillen, dit motiveert mij enorm! Ik sport nu drie à vier keer per week in de sportschool. Als ik één keer niet kan sporten, dan zorg ik er toch voor dat ik voldoende beweeg. Dan ga ik maar een rondje lopen of hardlopen om toch actief bezig te zijn.’’

Na een aantal maanden fanatiek gesport te hebben merkt Krista dat haar conditie enorm is verbeterd. Waar het haar voorheen niet lukte om een stuk te gaan hardlopen, sprint ze nu met gemak een paar kilometer. Niet onbelangrijk: ze merkt ook dat de kilo’s eraf gaan. “Deze verbeteringen zorgen ervoor dat ik me een stuk gezonder voel en lekker in mijn vel zit!”

(Sommige ;)) collega’s motiveren

Krista werkt fulltime. Het is dan ook wel fijn om een paar collega’s om je heen te hebben die eenzelfde doel hebben. “Samen met mij zijn er nog een aantal collega’s van @WORK ook actief bezig met het nastreven van een gezonde leefstijl. Dit is leuk, want zo motiveren wij elkaar! Zo proberen wij elke lunchpauze even een wandeling te maken. Ook delen we onderling gezonde recepten.” Je leest het goed, lekker eten en bewegen kunnen dus prima hand in hand gaan!

Tips van een doorzetter

Natuurlijk zijn we enorm benieuwd of deze doorzetter nog tips voor ons heeft op gebied van sport en gezond eten! Krista: “Begin gewoon en zorg ervoor dat je elke week nauwkeurig je gewicht en omvang meet. Zo merk je na een aantal weken al verschil! Zorg ervoor dat je een sportmaatje vindt, als je geen zin hebt dan zorgt jouw sportmaatje ervoor dat jullie wel gaan. En het allerbelangrijkste, neem nog wel eens wat lekkers, want dan heb je iets om naar uit te kijken!”